Zespół Szkół Łączności w Poznaniu
Oficjalne Forum Zespołu Szkół Łączności im. Mikołaja Kopernika
FAQ  ::  Szukaj  ::  Użytkownicy  ::  Grupy  ::  Galerie  ::  Rejestracja  ::  Profil  ::  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ::  Zaloguj


Międzygaz i podwójne wysprzęglanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Zespół Szkół Łączności w Poznaniu Strona Główna » Motoryzacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomekk
Nowy
Nowy



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Naramowice =D

PostWysłany: Wto 18:32, 24 Paź 2006    Temat postu: Międzygaz i podwójne wysprzęglanie

Czy ktoś wie o co w tym chodzi? ;>

Nowy temat zaczynamy dużą literą (tayson87)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Proboszcz
Nowy
Nowy



Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: znienacka

PostWysłany: Wto 19:30, 07 Lis 2006    Temat postu:

A po co Ci?? Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RuDy
Scooter
Scooter



Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań - Winogrady

PostWysłany: Wto 20:24, 07 Lis 2006    Temat postu:

Międzygaz
Międzygaz silnie wiąże się z redukcją biegów. Choć stosuje się go także podczas wrzucania wyższego biegu, ma to jednak zupełnie inny cel. Ale po kolei. Jak już wspomniałem Międzygaz stosuje się głównie przy redukcji. Znam dużo kierowców Którzy wolą w trakcie hamowania wysprzęglić samochód. Jest to zła metoda z dwóch powodów: Po pierwsze: hamując na biegu cały czas mamy do dyspozycji moc silnika którą możemy sobie pomóc w razie np. poślizgu, a po drugie jeżeli hamujemy na biegu to jest o wiele mniej prawdopodobne że tylne koła się zatrzymają, a w rezultacie tego tył wpadnie w poślizg. Hamować należy na biegu odpowiednim do prędkości pojazdu co wiąże się z koniecznością jego redukowania w miarę spadku prędkości pojazdu. Z pozoru nie widać tu nic trudnego, po prostu trzymamy hamulec a w między czasie redukujemy biegi i po problemie. Niestety, życie nie jest czarno - białe. Zobaczcie co się dziej jeżeli np. przy ok. 50km/h wbijecie dwójkę i puścicie sprzęgło. Samochód zacznie bardzo silne zwalniać i może się okazać że siła hamująca tylne koła będzie większa niż ich przyczepność, co spowoduje poślizg obwodowy, a w jego rezultacie prawdopodobnie i boczny. Resztę pozostawiam Waszej wyobraźni........ Aby uniknąć sytuacji w której redukcja biegu zamiast pomóc, zaszkodzi stosuje się właśnie ten nieszczęsny międzygaz. Jest to nic innego jak dodanie gazu w trakcie redukcji biegu, co spowoduje zrównanie się prędkości obrotowej silnika z prędkością obrotu skrzyni biegów (konkretnie wałka atakującego jakby się ktoś czepiałWesoly). Dzięki zrównaniu tych dwóch prędkości unikniemy gwałtownego szarpnięcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomekk
Nowy
Nowy



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Naramowice =D

PostWysłany: Pią 0:32, 10 Lis 2006    Temat postu:

Proboszcz napisał:
a po co Ci?? Wesoly


Cholerna ciekawość
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Zespół Szkół Łączności w Poznaniu Strona Główna » Motoryzacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
  ::  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group   ::   template subEarth by Kisioł. Programosy   ::  
Regulamin