Zespół Szkół Łączności w Poznaniu
Oficjalne Forum Zespołu Szkół Łączności im. Mikołaja Kopernika
FAQ  ::  Szukaj  ::  Użytkownicy  ::  Grupy  ::  Galerie  ::  Rejestracja  ::  Profil  ::  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ::  Zaloguj


Silnik Wysokoprężny czy Benzynowy??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Zespół Szkół Łączności w Poznaniu Strona Główna » Motoryzacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster
Scooter
Scooter



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Green Hills 4AT

PostWysłany: Pią 20:46, 15 Cze 2007    Temat postu: Silnik Wysokoprężny czy Benzynowy??

Czy ktokolwiek z was miał do czynienia z którymś z tych silników? Jak sądzicie, który z nich jest lepszy, ma wieksze osiągi, tańszy w obsłudze, ekonomiczniejszy?
Czy przemawiacie za stosowaniem pasków rozrządu czy łańcuchów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dżaga
Scooter
Scooter



Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Poznań Winogrady OPL

PostWysłany: Pią 20:51, 15 Cze 2007    Temat postu:

yyyyy a czym to się rozni???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Majster
Scooter
Scooter



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Green Hills 4AT

PostWysłany: Pią 21:29, 15 Cze 2007    Temat postu:

Zacznijmy od tego, że jesteś dziewczyną i masz prawo nie wiedziec Wesoly

Otóż w silniku benzynowym mieszanka paliwowo - powietrzna jest zapalana poprzez iskrę, którą tworzy świeca zapłonowa umieszczona wewnątrz cylindra. Do baku tego samochodu lejemy benzynę bezołowiową.

W silniku wysokoprężnym, diesla inaczej, wybuch mieszanki następuje za sprawą wysokiego ciśnienia w komorze spalania i temperatuty tam panującej. Występują tutaj świece żarowe, podgrzewajace komorę spalania podczas rozruchu zimnego silnika. Świec zapłonowych tutaj nie ma. Do baku tego samochodu lejemy olej napędowy.

Silnik benzynowy charakteryzuje się mniejszym stopniem spręzania, większymi osiagami prędkości, oraz jest częsciej stosowany w samochodach rajdowych (prawie zawsze) bądź wyścigowych.
Silnik wysokoprężny jest stosowany w samochodzach, które muszą wykonac "ciężką pracę", przenoszące większe obciażenia, np: Ciężarówki, Samochody dostawcze, Van-y.


Ostatnio zmieniony przez Majster dnia Pią 22:03, 15 Cze 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
.:Q:.
Monkey
Monkey



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3aG :)

PostWysłany: Pią 21:43, 15 Cze 2007    Temat postu:

To, jaki silnik jest lepszy zależy która jego zaleta/wada jest dla ciebie najistotniejsza. Diesle mają mniejszą moc, więc i gorszego zrywa np. spod świateł, ale za to moment obrotowy duży i to na bardzo niskich obrotach, więc do wyprzedzania jak znalazł. W dodatku mniej palą. Oprócz niskiej mocy jest jeszcze parę wad. Skomplikowana budowa, drogie częsci (turbosprężarka np. od Escorta TD kosztuje 3000zł), czasem problemy z odpalaniem zimą i klekot, który nie wszystkim przypadnie do gustu (mi na przykład nie przypadł).
Zalety benzyniaków to niewątpliwie więcej mocy, tańsze części, prostsza budowa. Potem na wierzch wychodzą zalety diesli. Benzyna ma większe spalanie i gorszą elastyczność. Przy wyprzedzaniu nawet trochę słabszy diesel z łatwością ją weźmie.
Jednak to, który silnik jest lepszy zalezy majster od twojego wyboru. Czy liczysz na ekonomiczność, czy na moc, czy tanią eksploatację.

Co do rozrządów to pierwszy raz słyszę o czymś takim, zeby w rozrzadzie był montowany łańcuch a nie pasek xD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Majster
Scooter
Scooter



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Green Hills 4AT

PostWysłany: Pią 21:58, 15 Cze 2007    Temat postu:

Łańcuszki rozrządu stosowane były dawniej. Mimo tego niektóre marki stosują łancuch rozrządu do dzisiaj. Przykładem jest firma Mercedes-Benz, która w żadnym ze swoich samochodów nie zastosowała paska rozrządu. Z tego co zdążyłem się dowiedziec, znów wraca moda na łańcuchy.
Paski są zdecydowanie mniej trwałe niż łańcuchy.
Łańcuch stosowany jest w samochodach: Fiat CC, Skoda Felicja, Hyundai Lantra, Ford Fiesta.
Mozesz wpisac w google hasło: ""Łańcuszek Rozrządu" i zobaczysz że istnieje Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rad:
Zwierzak
Zwierzak



Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Stare Miasto...

PostWysłany: Sob 7:19, 16 Cze 2007    Temat postu:

Silnik benzynowy dwusuwowy Wesoly A jak!! Rotfl Rządzi!!

A tak na serio to TDI moim zdaniem wymiata... A jak już ma 1.9L to już wogóle... Nic więcej by mi nie było potrzeba (właściwie to nawet słabszy turbodiesel by mógł być bo te 1.9 VW mają ponad 100KM...). No i spalanie na poziomie 4-6L... Skoda Fabia raz holowała zdechłego Trampka ze Śląska (ponad 300km) i jej spalanie na trasie przy 60km/h wynosiło 5,8-6,2L!! To Trabant jako przyczepka w takim przypadku mógłby służyć Kwadratowy Bo sam na setkę spaliłby ósemkę (już był taki wyżyłowany że to już z góry było wiadomo że nie wytrzyma). Sholowaliśmy go od wuja bo on już się go pozbywał Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dżaga
Scooter
Scooter



Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Poznań Winogrady OPL

PostWysłany: Sob 14:00, 16 Cze 2007    Temat postu:

dzieki majster... ja nie wiem co jest lepsze moj tata ma diesla Jezyk
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Majster
Scooter
Scooter



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Green Hills 4AT

PostWysłany: Sob 14:57, 16 Cze 2007    Temat postu:

Do RAD: Produkuj boss dalej elektronike, a ze spokojem kiedyś pojedziesz własnym TDI. Dwusuwów już prawie nie ma, to już stary silnik, wiec należałoby zmienic fure...Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rad:
Zwierzak
Zwierzak



Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Stare Miasto...

PostWysłany: Sob 15:58, 16 Cze 2007    Temat postu:

Sądzisz, że sam zbuduję własny komputer pokładowy? Niedoczekanie...
Zmienić furę czy sam silnik :> ??
Fakt, benzyniak dwusuwowy to brak ekologii, i od kilku lat żaden dwuśladowy pojazd nie jest chyba już w nie zaopatrzony... Konieczność lania oleju pododuje powstawanie większej ilości spalin... A do zalet tego silnika należy zaliczyć prostą konstrukcję... Ojciec sam przy nim wyszostko robi, silnik jest w stanie również wyjąć sam bo waży tylko 30kg lub mniej (nie pamiętam dokładnie). Jedyne co musi dać do specjalisty do wał korbowy do szlifu. Kiedy się dużo jeździ to wał korbowy trzeba regenerować co około 3-5lat... Wiem Majster, że Twój czterosów jest również lekki i nietrudny w budowie ale mój jest na pewno jeszcze prostszy Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Majster
Scooter
Scooter



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Green Hills 4AT

PostWysłany: Sob 20:29, 16 Cze 2007    Temat postu:

rad: napisał:
Jedyne co musi dać do specjalisty do wał korbowy do szlifu. Kiedy się dużo jeździ to wał korbowy trzeba regenerować co około 3-5lat...


Wał jak każda częśc mechaniczna ulega zużyciu. Można go oddac do szlifu, ale wówczas należy dobrac także odpowiednie panewki korbowe, korbowodowe. Inaczej, regeneracja wału nie przyniesie korzystnych rezultatów. Wał jest trwałym elementem, odlanym z żeliwa i nie ma potrzeby regeneracji co 3-5 lat w samochodach z silnikami czterosuwowymi, chyba że, silnik ma duży przebieg i należy mu się remont.
Byc moze była jakaś różnica w dwusuwach, że należało je regenerowac co jakiś czas, ale tego mi dokładnie nie wiadomo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krycha_On
Moderator
Moderator



Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań - Winogrady - TBS - Kl. 4AT

PostWysłany: Sob 20:48, 16 Cze 2007    Temat postu:

Kurde Majster czy Ty nie pomyliłeś zawodów i na mechanika iść nie powinieneś ??? Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Majster
Scooter
Scooter



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Green Hills 4AT

PostWysłany: Sob 21:14, 16 Cze 2007    Temat postu:

Heh, Krycha, Elektronikiem też chciałbym zostac dlatego tutaj jestem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rad:
Zwierzak
Zwierzak



Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Stare Miasto...

PostWysłany: Pon 14:23, 18 Cze 2007    Temat postu:

Majster napisał:
Wał jak każda częśc mechaniczna ulega zużyciu. Można go oddac do szlifu, ale wówczas należy dobrac także odpowiednie panewki korbowe, korbowodowe. Inaczej, regeneracja wału nie przyniesie korzystnych rezultatów. Wał jest trwałym elementem, odlanym z żeliwa i nie ma potrzeby regeneracji co 3-5 lat w samochodach z silnikami czterosuwowymi, chyba że, silnik ma duży przebieg i należy mu się remont.
Byc moze była jakaś różnica w dwusuwach, że należało je regenerowac co jakiś czas, ale tego mi dokładnie nie wiadomo.

Należy Majster nadmienić, że silnik benzynowy dwusuwowy jest smarowany mieszanką paliwo-olej przez co jego smarowanie jest gorsze niż w silniku czterosuwowym. Używając samochodu na krótkich trasach np. 4km dwa razy dziennie tak jak jeździ mój ojciec najbardziej się zakatowuje wał korbowy... Zauważ, że tyle co się nagrzeje to już musi stygnąć i tak w kółko. Także wał korbowy (pytałem ojca) regeneruje co 3 lata, natomiast gdyby był nowy to moze z 6 lat by wytrzymał. Tak to już jest z dwusuwami. Za prostotę konstrukcji się płaci Mruga A regeneracja to kilka stówek w plecy... Nie pamietam ile było ostatnio ale pewnie około 2-3 było...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Majster
Scooter
Scooter



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Green Hills 4AT

PostWysłany: Pon 19:29, 18 Cze 2007    Temat postu:

Nigdy nie interesowałem się dwusuwami, ponieważ bardzo mało samochodów je posiada (Trabant, Syrena, Wartburg), dlatego nie wypowiadam się na tematy, o których nie wiem za wiele.

A co z dalszą częścią pytania?
Czy przemawiacie za stosowaniem pasków rozrządu czy łańcuchów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Zespół Szkół Łączności w Poznaniu Strona Główna » Motoryzacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
  ::  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group   ::   template subEarth by Kisioł. Programosy   ::  
Regulamin